پیشی گرفتن فروش موسیقی دیجیتال از سی دی برای اولین بار
نوشته شده توسط : علی افشار

درآمد موزیک دیجیتالی و اشتراک های ماهانه سرویس های موسیقی، برای اولین بار از درآمد طراحی سایت حاصل شده از فروش CD های موزیک پیشی گرفته است.


اینچنین که از آمار و ارقام پیداست؛ در سال ۲۰۱۴، درآمد حاصل شده از موزیک دیجیتالی به میزان ۷ درصد افزایش یافته و به رقم ۶.۸۵ میلیارد دلار رسیده؛ از سوی دیگر رژیم لاغری درآمد مربوط به فروش موسیقی بر روی CD با ۸ درصد کاهش مواجه گشته و درآمدی بالغ بر ۶.۸۲ میلیارد دلار داشته است. چنین آماری، نشان از رشد سرویس های استریم موزیک و موسیقی آنلاین خبر می دهد.

اگرچه سرویس های استریم موزیک رشد بالایی داشته اند اما همچنان دانلود موسیقی از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و ۵۲ درصد از درآمد موسیقی دیجیتال را تشکیل می دهد.

با این وجود هنوز در برخی از کشور ها مردم تمایل دارند موسیقی خود را به شکل فیزیکی بخرند؛ برای مثال در ژاپن، ۷۸ درصد از درآمد حاصل شده در صنعت مورد بحث از فروش CD حاصل می شود. همین آمار در کشور فرانسه برابر با ۵۷ درصد است.گزارش فوق الذکر همچنین این موضوع را مشخص می سازد که کاربران ترجیح می دهند به شکل رایگان به استریم موسیقی بپردازند؛ ۳۵ درصد از کاربرانی که توسط فدراسیون IFPI مورد نظرسنجی قرار گرفته اند، عنوان داشته اند که در طول ۱۳ ماه گذشته به شکل رایگان از چنین سرویس هایی بهره گرفته اند. در این میان صرفا ۱۶ درصد عنوان کرده بودند که برای چنین سرویسی، هزینه اشتراک ماهانه می پردازند.





:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: